Tårtor tårtor tårtor !!! 8 veckors tillbakatitt..

 

 

Sitter så här på morgonkvisten och filosoferar lite. Vilken resa jag har gjort den sista tiden!!! WOW!

Tittade tillbaka i kalendern och inser att mina första figurtårtor, Raggartårtan & LightningMcQueen, är BARA 8 v sedan som jag gjorde!! Och efter det har det blivit några till :)) Tuffa och LÅNGA pass, MEN värt varje minut när tårtorna väl är klara :)) Att få den här chansen att utmana sig själv och höja ribban för varje tårta är en helt otrolig känsla.

 

Man är precis lika skitnervös varje gång man börjar förbereda allt inför en ny tårta. Frågor som snurrar i huvudet.. -Hur i himmelen ska jag göra den här tårtan då? -Hmm, hur bygger jag upp det där?? -Undra om de kommer att bli nöjda... -Undra VAD de förväntar sig för tårta.. -Undra just om det finns något som lyfter den här tårtan lite extra?? - Bara tårtbotten blir hög och bra nu.... -Åh hoppas hoppas att fondanten håller och inte krånglar denna gången...  Vad gör jag om det INTE funkar så här?!

 

Miljoner och åter miljoner frågor VARJE gång.. Och finns nog inte en gång då det inte svischar genom mitt huvud tankar som; är du inte klok människa!! Du har ju inte ens en kurs i ryggen!! Nä, så är det! Jag är HELT grön på kvisten och har inte några som helst baskunskaper i det här. Men jag har klarat det och målet är att bara prestera bättre och bättre :) Så håll i hatten mina vänner för jag har fått blodad tand ;))

 

Här är de 8 veckorna som gått......

 

 

 

 

 

 

Publicerat: 2012-06-17 @ 10:24:42


2 kommentarer
Postat av: Inga-Lill

Jag är så glad över tårtan med fiskaren (en student - något "utslagen") i en eka med vågor, fiskar, stenar ... Helt fantastisk! Stor succé på studentfesten! Tack goaste Anette för ett kanonjobb!

2012-06-17 - 17:55:54 |
Postat av: Marre

Så fina tårtor. Verkligen bra gjort på så kort tid. Keep it up :)

Svar: Åååh vad glad jag blev för de orden :))) Tack gulliga :))) Ska göra mitt bästa för att utvecklas o visa på bättre resultat ;)
Arom

2012-07-18 - 10:29:29 | URL: http://tartapatarta-marre.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!