Söt tjeji-tårta och Bus-tårta!

 
 
Då ska vi se om jag snabbt kan slänga ihop ett litet inlägg... Det var ett tag sen sist och 3:e tårtan efter det sista inlägget kördes ut igår. Men den tårtan kommer få ett helt eget inlägg.
 
Midsommar 2012
Ja, det blev en lugn men fartfylld dag ändå. Två tårtor skulle fixas, var av en med ganska många och små detaljer. Som tur var fick jag hjälp av min dotter :) Helt underbart att inte bli sittandes helt själv de timmarna, blir lätt lite ensamt när man sitter timme ut och timme in utan att prata med någon.
 
Stort tack till min underbara dotter Martina 
 
 
 
Tårta No.1 Frida 6 år
 
Fridas mormor ville överraska Frida när hon skulle fylla 6 år, med en tjej-tårta
och vad är mer tjejigt än rosa och Askungen-tema?!
 
 
 
En mycket glad mormor blev det när tårtan väl levererades och en mycket glad 6 åring hade det blivit när mormor senare kom med tårtan till kalaset. Det är ju de här glada stunderna man lever för när man lägger tid på en tårta. Så ingen blev i slutändan gladare än jag ;)
 
 
Tårta No.2 Kyrkans Ungdoms Klubbs-bus-tårta
(Förkortningnen av den klubben får ni lista ut själva ;))
 
Syrran skulle få sig ett gott skratt när jag levereade Midsommar-tårtan i år i allafall!
Gjorde en tårta i aprilmånad med en (enligt mig) liten söt kaktus på. Fotade kaktusen och la ut bild på facebook. Syrran som fyllde år i samma veva, trodde att det där var en busgrej som hon skulle få av mig på sin födelsedag. (hmm grön och taggig och med röda knoppar uppå) Nja, så blev ju inte fallet haha.Kaktusen skulle på en  Lightning McQueen-tårta.
 
Men, bara för det, så skulle hon få just "EN SÅDAN" tårta tyckte jag!
Sagt och gjort.....
 
 
Taggig och jäklig blev den med några extra söta röda knottrer uppå ;)
Men en midsommarkrans fick den i alla fall ;)
 
Här kan ni ju se den slående likheten ;)
 
 
Ett riktigt gott skratt fick vi allihopa kan jag lova er.
Och, vi var nog ensamma om att äta en Kyrkans Ungdoms Klubb tårta på midsommar ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
Publicerat: 2012-07-02 @ 10:55:31


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!